آرام گرافیک - عکس،فتوشاپ،آموزش،طراحی،کورل دراو،طراحی عکس

برای چاق شدن چی بخوریم؟ چاق کننده های طبیعی و سالم

مجله اینترنتی ندا آنلاین:

برای چاق شدن چی بخوریم؟ چاق کننده های طبیعی و سالم

چاق شدن برای برخی افراد یک مسئله مهم هست چرا که لاغری بیش از حد نیز خطرناک هست و زیبایی زیادی هم ندارد. اما برای چاق شدن چه خوراکی هایی بخوریم که سلامت ما نیز به خطر نیفتد؟

برای چاق شدن این خوراکی های سالم و طبیعی را بخورید

برای عده‌ای افزایش وزن کار ساده‌ای هست اما کاهش وزن برایشان خیلی سخت هست. عده‌ای هم برعکس! به راحتی وزن کم می‌کنند اما برای افزایش وزن باید خیلی تلاش کنند که دلایلی دارد شامل تیپ بدنی، سوخت و ساز سریع، ژنتیک، رژیم غذایی و عدم تحرک بدنی. همه‌ی ما متفاوت هستیم و چیزی که برای بعضی‌ها جواب می‌دهد لزوماً برای دیگران کاربرد ندارد. اما یک سری از خوراکی‌ها هستند که می‌توانند در افزایش وزن کمک زیادی بکنند.

چاق شدن با شیر

بعضی‌ها شیر دوست دارند و به راحتی آن را می‌نوشند، اما عده‌ای واقعاً از شیر متنفرند و به ندرت می‌نوشند. اگر شما هم شیر دوست ندارید، شاید وقت آن باشد به خاطر افزایش وزن هم که شده شیر بنوشید. شیر تمام درشت مغذی‌های لازم برای بدن را دارد؛کربوهیدرات، چربی و پروتئین. برای شروع می‌توانید عصرها یک لیوان شیر بنوشید و به آن به عنوان یک میان وعده نگاه کنید. یک لیوان هم قبل از رفتن به رختخواب بنوشید. اگر اهل ورزش و تمرین هستید هم می‌توانید قبل و بعد از تمرین شیر بنوشید. هر چه بیشتر شیر بنوشید، پروتئین بیشتری وارد رژیم غذایی‌تان می‌کنید و بنابراین وزن می‌گیرید.

چاق شدن با تخم مرغ

یک خوراکی خوب دیگر که باعث افزایش وزن سالم می‌شود تخم مرغ هست.تخم مرغ منبع قدرت هست و بدون شک یکی از سالم‌ترین راه‌های افزایش وزن فوری محسوب می‌شود. ضمناً تخم مرغ قیمت چندانی ندارد و به روش متنوعی می‌توانید آن را در رژیم غذایی‌تان جای دهید.

چاق شدن با کره‌ی آجیل

برای چاق شدن چی بخوریم؟ چاق کننده های طبیعی و سالم

اگر می‌خواهید وزن اضافه کنید، بهتر هست کره آجیل را جایگزین کره لبنی کنید. کره آجیل واقعی سرشار از چربی‌ها و پروتئین هست. یک قاشق غذاخوری کره آجیل حاوی ۴ گرم پروتئین و ۱۰۰ کالری هست. کره بادام زمینی مورد علاقه‌ی خیلی‌هاست چون هم خوشمزه هست و هم به راحتی می‌توانید آن را روی نان زده و یا با جو دوسر همراه صبحانه میل کنید.

چاق شدن با برنج

برنج مانند شیر یک راه خوب برای افزایش وزن هست. برنج پُر از کربوهیدرات هست و یک فنجان آن، ۲۰۰ کالری دارد. یعنی با یک وعده برنج می‌توانید کربوهیدرات و کالری قابل توجهی دریافت کنید.

چاق شدن با میوه‌های استوایی

درست هست که میوه می‌خورید اما بیشتر افراد معمولاً پرتقال و موز و گلابی و … می‌خورند. این میوه‌های هیچ ایرادی ندارند اما اگر می‌خواهید وزن اضافه کنید، باید میوه‌های استوایی را به روتین میوه‌خوری‌تان وارد کنید. آناناس، پاپایا، انبه و موز سرشار از قندهای طبیعی هستند یعنی به شما انرژی فوری داده و متابولیسم‌تان را افزایش می‌دهند و برای همین برای چربی سوزی هم مفیدند.

چاق شدن با موز

موز هم میوه‌ای استوایی هست که نباید از آن غافل شوید. یک عدد موز متوسط حاوی تقریباً ۱۰۰ کالری هست که شگفت‌انگیز هست.موز منبع خوبی از پتاسیم و فیبر غذایی هست که هر دو برای رژیم غذایی سالم ضروری‌اند. موز قند هم دارد و ورزشکاران برای همین سراغ موز می‌روند. موز می‌تواند اسنک خوبی برای بعد از تمرین باشد البته نباید زیاده‌روی کنید.

چاق شدن با ماهی سالمون

سالمون یکی از بهترین غذاهای دریایی هست که منبع خوبی از چربی‌ها و پروتئین بوده و دارای مقدار زیادی امگا ۳ هست. یک وعده سالمون (۱۷۰ گرم) تقریباً ۳۴ گرم پروتئین دارد که به افزایش وزن و عضله سازی‌تان کمک می‌کند.

چاق شدن با ماهی تن

ماهی تن هم باعث افزایش وزن فوری می‌شود و هم سالم هست. این ماهی پروتئین و چربی‌های زیادی دارد که البته از نوع خوب هستند.

چاق شدن با مکمل پروتئین

آیا مکمل‌ها سالم هستند؟ البته! تفاوت بین مکمل و غذا این هست که غذا بهتر هست و خوردن آن لذت‌بخش‌تر. اما شما می‌توانید ارزش غذایی زیادی از مکمل‌ها دریافت کنید.

چاق شدن با پروتئین بار

پروتئین بارها یا مکمل های پروتئینی دقیقاً همان چیزی هستند که برای افزایش وزن به آن‌ها نیاز دارید. چون سرشار از پروتئین بوده و اسنک‌های فوق‌العاده‌ای هستند. البته اول برچسب روی محصول را چک کنید چون ممکن هست قند و چربی‌های ناسالم داشته باشند.

چاق شدن با آووکادو

نمی‌شود آووکادو را نادیده گرفت! چون مقدار زیادی فیبر و چربی مفید دارد یعنی شما را برای مدت طولانی سیر نگه می‌دارد و ضمناً برای قلبتان هم مفید هست. آووکادو دارای ویتامین E فراوان، اسیدفولیک و پتاسیم بوده و به روش‌های گوناگونی می‌توانید آن را مصرف کنید.

چاق شدن با میوه خشک شده

میوه خشک شده مانند کشمش و خرما هم لذیذند و هم سوخت و ساز را افزایش می‌دهند. ضمناً منبع خوبی از انرژی بوده و برای افزایش وزن مفیدند.

چاق شدن با گوشت فرآوری نشده

باید بیشتر گوشت بخورید اما نه از نوع فرآوری شده آن. گوشت بیشتر از هر منبع غذایی دیگری پروتئین دارد. سعی کنید گوشت با کیفیت تهیه کنید و آن را همراه با سبزیجات میل کنید.

چاق شدن با اسموتی

اسموتی مواد مغذی فراوانی دارد و برای افزایش وزن مفید هست. از ترکیبات سالمی برای اسموتی‌تان استفاده کنید مثلاً شیر نارگیل، کره بادام زمینی، میوه و سبزی تازه و …

چاق شدن با پنیر

پنیر سرشار از کلسیم هست اما از آن مهم‌تر پرکالری بوده و حاوی پروتئین زیادی نیز هست که راهی سالم برای افزایش وزن محسوب می‌شود. البته در مصرف آن زیاده‌روی نکنید.

چاق شدن با گرانولای طبیعی

حتماً شنیده‌اید که گرانولا پُر از قند بوده و ناسالم هست و نباید بخورید اما ما از گرانولای طبیعی حرف می‌زنیم که قند اضافی ندارد.عسل همراه با گرانولا را فراموش نکنید.

چاق شدن با شکلات تلخ

برای چاق شدن چی بخوریم؟ چاق کننده های طبیعی و سالم

حتماً خوشحال شدید که شکلات تلخ هم در این لیست هست! بله درست هست، شکلات خوراکی لذت بخشی هست که هم احساس خوبی به شما می‌دهد و هم سالم هست. شکلات تلخ یک سوپر فود هست.

یک تکه‌ی ۱۰ گرمی شکلات تلخ تقریباً ۵۲۰ کالری دارد که برای افزایش وزن سالم عالی هست. ضمناً همین شکلات تلخ پُر از آنزیم‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های مفید برای قلب و حس و حالتان هست. زیاده‌روی نکنید؛ تنها ۲ تا ۳ تکه مکعبی در روز کافی هست.

چاق شدن با قهوه

قهوه‌ی سیاه بدون شیر کمک چندانی به افزایش وزنتان نمی‌کند اما لاته می‌تواند.

چاق شدن با چربی‌های سالم

هرکسی که به دنبال تغذیه‌ی سالم هست این سؤال را می‌پرسد که چه روغنی برای پخت و پز مناسب هست؟ سؤال خوبی هست اما سؤال مهم‌تر در اینجا این هست: چه روغن سالمی برای پخت و پز کمکتان می‌کند تا وزن اضافه کنید؟ آووکادو، روغن نارگیل و روغن زیتون همگی چربی‌های سالمی هستند که پُرکالری‌اند. ضمناً کیفیت روغن مهم هست که این نوع روغن‌ها از این نظر هم انتخاب‌های خوبی هستند. برای تهیه‌ی روغن مناسب هزینه‌ی بیشتری بپردازید، ارزشش را دارد.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : با این روش ها چاق شوید

اگر می خواهید بیشتر بدانید : چاق کردن صورت با چند روش طب سنتی

اگر می خواهید بیشتر بدانید : ۵ دلیل عجیبی که باعث چاق شدن تان می شود!!!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : ۹ روش چاق شدن و افزایش وزن

گردآوری : گروه سلامت ندا آنلاین
seemorgh.com/health
منبع : tebyan.net

دیدگاه کاربران انتشار یافته : 0 - در انتظار بررسی : 1
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.