آرام گرافیک - عکس،فتوشاپ،آموزش،طراحی،کورل دراو،طراحی عکس

گوشت قرمز برای سلامت مفید هست یا مضر؟

گوشت قرمز برای سلامت مفید هست یا مضر؟

دسته بندی : گرافیک باران تاریخ : یکشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۷

مجله اینترنتی ندا آنلاین:

گوشت قرمز برای سلامت مفید هست یا مضر؟

گوشت قرمزی یکی از پرطرفدارترین و لذیذترین خوراکی هاست، اما نظرات متنوعی در مورد مصرف یا عدم مصرف آن وجود دارد که در ادامه نکاتی در این باره بیان می شود

فواید و مضرات گوشت قرمز برای سلامت

اگر به این فکر می کنید که آیا گوشت قرمز برای سلامت خوب هست یا نه، بهتر هست بدانید تنها نیستید. اطلاعات ضد و نقیض زیادی در مورد گوشت قرمز وجود دارد: برخی بررسی ها نشان داده اند که مصرف گوشت قرمز خطر بروز بیماری هایی مانند سرطان و بیماری قلبی را افزایش می دهد، در حالیکه برخی بررسی ها نیز نشان داده اند گوشت قرمز برای سلامت فایده هایی دارد. پس واقعیت چیست؟

در حقیقت پاسخ یک چیزی بین این دو هست. مفید یا مضر بودن گوشت قرمز به سه عامل بستگی دارد:

  • اینکه چه بخشی از گوشت را مصرف می کنید
  • به چه میزان گوشت قرمز مصرف می کنید
  • هر چند وقت یک بار گوشت می خورید

از نظر تغذیه ای گوشت قرمز منبع فوق العاده ای هست از پروتئین با کیفیت، روی، آهن و ویتامین B12. خوردن یک برش گوشت بدون چربی بهترین راه برای رسیدن به تمام این ویتامین ها و مواد مغذی هست.

اما اگر به طور مداوم به مقدار زیاد گوشت حاوی چربی بخورید، تمام ارزش های غذایی گوشت را از بین برده اید. بررسی ها نشان داده ادن که گوشت قرمز چرب یک از مهم ترین منابع چربی های اشباع شده مسدود کننده عروق محسوب می شود، انسداد این رگ ها با بیماری های قلبی در ارتباط هست.

گرچه ارتباط بین سرطان و گوشت قرمز دقیق مشخص نشده، اما ممکن هست محتوای بالای روغن اشباع شده موجود در گوشت قرمز یکی از عوامل بروز سرطان باشد یا اینکه وقتی گوشت بیش از اندازه پخته می شود ترکیباتی در آن شکل می گیرند که منجر به بروز سرطان می شوند.

گوشت قرمز

لزومی ندارد که گوشت قرمز بخشی از رژیم غذایی تان باشد تا از مواد مغذی موجود در آن بهره مند شوید. منابع گیاهی و حیوانی دیگری از پروتئین وجود دارند که می توانند نیاز بدن شما به پروتئین را برطرف کنند. اما اگر گوشت قرمز را به عنوان منبع پروتئین خود انتخاب کرده اید، در ادامه دستورالعمل هایی برای مصرف و انتخاب گوشت قرمز ارائه می شود.

  • تکه هایی از گوشت را اتخاب کنید که کمترین میزان چربی را دارد. هر چه میزان چربی روی گوشت کمتر باشد، چربی اشباع شده در گوشت نیز کمتر خواهد بود. میزان مصرف گوشت های فراوری شده، مانند سوسیس و کالباس را به حداقل برسانید.
  • برش های گوشت خود را کوچک کنید. میزان مصرف گوشت قرمز در هفته به اندازه یک کف دست هست. در واقع مصرف سبزی ها و میوه های رنگارنگ باید به میزان بیشتری افزایش پیدا کند. مصرف غلات سبوس دار را نیز فراموش نکنید.
  • مصرف گوشت خود را به یک یا دو بار در هفته محدود کنید. برای بقیه هفته از سایر منابع حیوانی و گیاهی پروتئین مصرف کنید (مانند گوشت پرندگان، ماهی و حبوبات).
  • گوشت را با گرمای ملایم بپزید و از پختن طولانی مدت گوشت اجتناب کنید. قسمت های سوخته یا دارای چربی گوشت را حتما جدا کنید.

بیشتر بدانید : مضرات گوشت قرمز را با این روشها کاهش دهید!!

بیشتر بدانید : آلرژی به پروتئین گوشت قرمز, علت, علائم و درمان

بیشتر بدانید : گوشت قرمز بخوريم يا نخوريم؟

بیشتر بدانید : خواص گوشت ها از گوشت گاو تا گوشت بلدرچین

تهیه و ترجمه : گروه سلامت ندا آنلاین
seemorgh.com/health
اختصاصی ندا آنلاین

دیدگاه کاربران انتشار یافته : 0 - در انتظار بررسی : 1
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.